A Fazekas Gábor Idősek Otthona hosszú távon egy egyedi arculatú, élhető, éltető és szolgáltató intézmény kíván lenni, amely:
- alkalmazkodik az európai uniós elvárásokhoz,
- épít a szakma innovációs kezdeményezéseire,
- biztonságot nyújt a szolgáltatását igénybevevők számára,
- stabil működést teremt, alkalmazkodva az idős korosztály körében megjelenő ápolási-gondozási igényekhez új szolgáltatások kínálásával,
- kiszámítható módon végzi tevékenységét,
- szakértő munkatársakkal a lehető legjobb minőségű szolgáltatást biztosítja,
- tiszteletben tartja és megbecsüli az idősek életútját és az általuk közvetített értékeket,
- könnyen elérhető a város lakossága számára – nyitott kapu
- a szociálisan hátrányos helyzetben élők számára is megfizethető,
- környezetbarát anyagokat használ és technológiát alkalmaz,
- gyorsan reagál az energiatakarékosság új lehetőségeire.
Ezen szempontoknak való megfeleléssel MÁRKAAZONOSÍTHATÓ kíván lenni. Az intézmény meghatározó szerepet kíván betölteni a város idősellátásában.
Elsődleges cél:
- a szolgáltatást igénybevevők elvárásainak való megfelelés,
- az ellátotti, hozzátartozói, fenntartói és dolgozói elégedettség.
Általános cél:
- a gondozottak életfeltételeinek javítása,
- egészségi állapotának szinten tartása,
- és az évek során kialakított jó hírnév, pozitív külső kép megtartása.
Fentiekben megfogalmazottak alapján az intézmény tevékenységében követendő alapvető értékek, normák:
- Minőség: a személyes gyakorlat és értékek szolgálják a közösséget.
- Egység: képesnek lenni, egyesíteni a tevékenységeket, egymás munkáját kiegészíteni, megtanulni azonosítani és elfogadni mindenki erőforrásait és határait.
- Érdek: egy minél jobb minőségű szolgáltatás adása, ahol minden személy ambíciója egybeesik a közös szellemmel.
- Szakmaiság: képesnek lenni, hogy a kompetenciákat felhasználjuk mindenki szolgálatára, mindvégig respektálva az egyéni eltéréseket, specifikumokat.
- Hallgatás: alapvető szükséglet és hozzáállás a személyekkel való kommunikáció során.
- Tolerancia: a hirtelen reakciónktól eltérő, toleráns viselkedés a gondozottakkal, kollegákkal és a nem várt eseményekkel szemben.
- „Építés”, alkotás: új szakmai tevékenység kialakítása vagy új épület létrehozása.
- Eredményesség: napi szinten ellátotti és dolgozói elégedettség, hosszú távon pedig a szervezet szakmai munkájának és tárgyi feltételeinek javítása.
- Magas színvonalú szakmai munka: a vállalt szolgáltatásban az elérhető, rendelkezésre álló eszközökkel a szolgáltatást igénybe vevők elvárásainak való megfelelőség, valamint:
- biztonság
- stabilitás
- szakértelem, elhivatottság
- felelősségteljes munkavégzés
- kölcsönös bizalom
- tisztelet, megbecsülés
- feltétel nélküli elfogadás, empátia
- minőség
- elérhetőség
- megfizethetőség
- hatékonyság
- jogszerűség
- környezetbarát szemlélet
AZ INTÉZMÉNY FILOZÓFIÁJA
A mindennapi munkavégzés során érvényesüljön az emberközpontú szemlélet, az igényes külső és belső környezet iránti természetes szükséglet mind a lakók, mind a dolgozók körében.
MISSZIÓ
Az időskorúak intézményesített ellátása keretében célunk az előrehaladott kor és a betegség ellenére növelni a függő, idős emberek képességeit azért, hogy megtarthassák autonómiájukat, kifejezhessék identitásukat és felnőtt állapotukat.
Ennek érdekében feladataink:
- Természetes kapcsolat kialakítása abból a célból, hogy létrehozzunk egy kellemes, bizalmi légkört már az ellátást igénylő intézménybe való bekerülése előtt (előgondozás).
- Ugyanezen alkalommal kezdjük meg felbecsülni a szükségleteket azért, hogy megteremthessük az állapotának megfelelő eszközöket, feltételeket (ennek lépései: rendelkezésre állás, a személy szükségleteinek figyelembe vevése, anyagi technikai lépések).
- Az ellátott testi és lelki állapotának gyors értékelése ítélkezés nélkül.
- Biztosítjuk, hogy az új lakhelyük birtokba vételével, a személyes jelenléttel és a mindennapi aktivitással megtalálják a helyüket.
- Megnyugtatjuk beszélgetéssel, viselkedésünkkel, figyelembe véve személyiségét, a személy értékeit s az életben betöltött státuszát.
- Tiszteletben tartjuk az idős ember felnőtt állapotát, legyenek akár különféle zavarai. Elkerüljük az anyáskodást, hagyjuk választani, kikérjük a véleményét.
- Figyelembe vesszük az idős ember személyes történetét, szokásait, ritmusát, hogy el tudjuk fogadni és tudjuk értékelni az ő szükségleteit, vágyait és képességeit.
- Toleranciával fordulunk a viselkedés zavarokkal szemben. Időt adunk magunknak, hogy megfigyeljük ezeket a viselkedésformákat, és hogy megértsük azok eredetét azért, hogy javítani tudjunk saját (viselkedés) válaszainkon és a személy életminőségén, közben szem előtt tartva a közösség elvárásait is.
Szükségesnek tartjuk a közös célok világos definiálását és ezekben a csoport közös megegyezését, valamint a keretek rögzítését. Megőrzünk azonban bizonyos hajlékonyságot a jelenségek működésében és garantáljuk az idős személyek gondozásának folyamatosság